Tematyka

 
  • Osiągnięcia studentów

  • Studenckie projekty gier oceniane przez specjalistów z branży

    Studenckie projekty gier oceniane przez specjalistów z branży

    We wtorek 29.01.2019 roku Instytut Informatyki Wydziału FTIMS odwiedzili przedstawiciele branży gier komputerowych z firmy Techland Wydawnictwo (producenta i wydawcy gier wideo, twórców wielokrotnie nagradzanej gry Dying Light) oraz Arp Games (jedynego w Polsce akceleratora gier wideo). Nasi goście testowali i oceniali blisko dwadzieścia projektów gier zrealizowanych przez młodych twórców w ramach przedmiotu Podstawy Gier Komputerowych. Dziękujemy za podzielenie się doświadczeniem, bardzo kreatywnie spędzony dzień i ogrom cennych wskazówek przekazanych młodym twórcom! Studentom życzymy, by to spotkanie było krokiem milowym w stronę wydania ich gry - choćby przez Wydawnictwo Techland lub akcelerator ARP Games Uśmiech Mamy nadzieję, że ta rozgrzewka przed tegoroczną edycją konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych pozwoli zespołom jeszcze zwiększyć jakość ich projektów.


  • Zespół Wavy w TOP6 projektów studenckich o tematyce Big Data na świecie!

    Zespół Wavy w TOP6 projektów studenckich o tematyce Big Data na świecie!

    Zespół Wavy otrzymał nominację do ścisłego finału nagrody specjalnej w kategorii Big Data na odbywających się w Seattle (USA) finałach światowych konkursu Microsoft Imagine Cup 2018. W każdej z trzech nagród specjalnych (Big Data, Artificial Intelligence, Mixed Reality) nominowano maksymalnie sześć zespołów spośród wszystkich 49 projektów finałowych. Tym samym reprezentanci Polski znaleźli się w czołowej szóstce projektów studenckich o tematyce Big Data na świecie! Jest to największy dotychczasowy sukces Polskiej drużyny w tej kategorii i jeden z największych w historii udziałów polskich drużyn w konkursie Imagine Cup. Projekt cieszył się dużym zainteresowaniem zarówno jurorów, jak i światowych mediów. Jak podali organizatorzy, w tym roku do konkursu zgłosiło się kilkanaście tysięcy zespołów z całego świata, co jeszcze bardziej podkreśla skalę sukcesu.

    Drużyna Wavy, w której skład wchodzi trójka naszych studentów, a mentorem jest pracownik naszego Instytutu, opracowała lokalizator dla nurków rekreacyjnych zwiększający bezpieczeństwo. Dodatkowym atutem systemu są algorytmy Big Data umożliwiające proponowanie nurkowi tras i interesujących punktów, jak również predykcję sytuacji zagrożenia.

    Zespół Wavy tworzą: Jakub Wujek, Michał Andrzejczak, Marcin Lenarczyk (Instytut Informatyki, Wydział FTIMS), Damian Perydzeński (Wydział EEIA) z Politechniki Łódzkiej oraz Artur Seliga z Politechniki Warszawskiej (Wydział IcHiP). Mentorem zespołu jest dr inż. Jarosław Andrzejczak (Instytut Informatyki, Wydział FTIMS Politechniki Łódzkiej).


  • Zespół Wavy w półfinałach konkursu Microsoft Imagine Cup 2018

    Wavy - Imagine Hacks

    Zespół Wavy wygrał konkurs Microsoft Imagine Hacks 2018 dzięki kompletnemu planowi rozwoju projektu. Nagrodą w konkursie była subskrypcja do platformy Microsoft Azure, który pozwoli na wdrażanie systemu opartego o rozwiązanie Big Data, a także bezpośredni udział w półfinałach konkursu Microsoft Imagine Cup, który odbędzie się 18 Marca 2018 roku.
    Zespół Wavy pracuje nad lokalizatorem dla nurków rekreacyjnych. Urządzenie będzie gromadziło informacje o przebiegu nurkowania. Systemu oparty o rozwiązanie Big Data będzie analizował i przetwarzał zebrane dane. Pozwoli to na stworzenie dziennika nurkowania, promocje najpopularniejszych miejsc nurkowych, a także pomoże w badaniach nad wpływem ciśnienia na nasze ciało. Urządzenie zapewni lokalizacje nurka pośrednio przez bojkę komunikacyjną na powierzchni wody. Pozwoli to na przesłanie tych danych do osoby nadzorującej nurkowanie z powierzchni, a w konsekwencji zwiększenie bezpieczeństwa. Będzie to możliwe dzięki aplikacji mobilnej.
    W skład zespołu podczas Microsoft Imagine Hacks, który odbył się w Łodzi 13-14.01.2018 wchodzili trzej studenci Wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej: Michał Andrzejczak, Marcin Lenarczyk i Jakub Wujek. Do półfinałów konkursu Imagine Cup zespół dodatkowo wzmocnią: Damian Perydzeński z Politechniki Łódzkiej i Artur Seliga z Politechniki Warszawskiej. Mentorem zespołu jest dr inż. Jarosław Andrzejczak.


  • Trzy studenckie gry na międzynarodowych targach Poznań Game Arena 2017

    Crash'em na PGA 2017

    W dniach 5-8 października na międzynarodowych targach Poznań Game Arena (PGA) 2017 wśród najlepszych polskich gier indie zaprezentowały się trzy zespoły z Instytutu Informatyki Wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej. Nasi studenci udostępnili zwiedzającym do testowania swoje projekty gier: Crash’em, Hook'n'Build oraz Grocery Clash. Gry te kwalifikowane były do finałów i zdobywały nagrody na wielu konkursach, między innymi Microsoft Imagine Cup, Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych (ZTGK) oraz Student Talent Show podczas Digital Dragons.


  • Dwa zespoły w finałach Imagine Cup 2017

    W miniony weekend (18 i 19 marca) w siedzibie Microsoft w Warszawie odbyły się DemoDays, w ramach których wyłonieni zostali finaliści tegorocznej edycji konkursu Microsoft Imagine Cup. W finałach konkursu które odbędą się 26-27 kwietnia 2017 Instytut Informatyki Wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej reprezentować będą dwa zespoły w dwóch kategoriach:

    • W kategorii Games z grą Crash'em zespół DynamicTrio w składzie: Hubert Marcinkowski, Bartłomiej Wardziński, Artur Wróblewski, mentor: Jarosław Andrzejczak
    • W kategorii World Citizenship z projektem FunFood zespół FriendLab w składzie: Jakub Wujek (Politechnika Łódzka), Justyna Stolarek (Uniwersytet Łódzki), Maciej Kabata (Szkoła Główna Handlowa), mentor: Jarosław Andrzejczak


  • Rozstrzygnięcie konkursu POLIGON4

    POLIGON4

    Krótkometrażowa animacja pt. „Amper” autorstwa Huberta Marcinkowskiego, Patrycji Paczkowskiej i Artura Wróblewskiego, z muzyką Romana Hyli, została laureatem czwartej edycji przeglądu animacji studenckich, zrealizowanych w ramach przedmiotu Film Animowany, na kierunku Informatyka, specjalność Grafika Komputerowa i Multimedia, na wydziale Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej Politechniki Łódzkiej. Wydarzenie pod nazwą POLIGON 4 odbyło się 8 lipca 2016 roku w sali kinowej Centrum Technologii Informatycznych PŁ.
    Jury składające się ze specjalistów związanych z animacją (m.in. studio animacji AnimaPol, studio Efektpol, studio animacji Letko, grupa artystyczna Lightcast, studio graficzne Lumo, studio postprodukcyjne Televisor, studio producenckie WJTeam), oraz muzyką filmową (Akademia Muzyczna w Łodzi, Toya Studios) przyznało również wyróżnienia za plastykę obrazu dla filmu „The Way” (animacja: Wojciech Stańczyk, Katarzyna Siarkiewicz, Marcin Stempień, muzyka: Michał Kawecki), za animację postaci dla filmu „Her” (animacja: Kacper Stoliński, Piotr Śmiałek, muzyka: Jakub Trzeciak), za scenariusz dla filmu „Roots” (animacja: Karolina Diłaj, Jakub Pietrzak, Sebastian Topolski) oraz za muzykę dla filmu „Zależność” autorstwa Juli Owczarek.

  • Gry i aplikacje mobile dla Muzeum Kinematografi w Łodzi

    Gry i aplikacje mobile dla Muzeum Kinematografi w Łodzi

    4 lipca poznaliśmy zwycięzców konkursu "Gry i aplikacje mobile dla Muzeum Kinematografi w Łodzi". Konkurs skierowany był do studentów Politechniki Łódzkiej. O główną nagrodę walczyło siedem zespołów.
    Jury w składzie: dr hab. inż. Piotr Napieralski, dr hab. inż. Adam Wojciechowski, dr inż. Rafał Szrajber, dr inż. Jarosław Andrzejczak, Marcin Siech - prezes firmy Cybercom, Michał Walędziak - Cybercom - nagrodziło grę "Sekrety Muzeum Kinematografii" przygotowaną przez grupę Pi-rho-gees w składzie: Jan Bełczącki, Katarzyna Ordon, Marcin Wawrzonowski, Wiktoria Kozłowicz. Pracownicy Muzeum przyznali specjalne wyróżnienie zespołowi BędzieDobrze w składzie: Adrian Fiałkowski, Aleksandra Buczek, Michał Stasiak, Miłosz Płuska, Sonia Jach za "Zagadka Scheiblera".

  • 8 ogólnopolski Konkurs Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych rozstrzygnięty

    8 finał ogólnopolskiego Konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych

    1 lipca 2016 roku, w Art Inkubatorze Fabryki Sztuki w Łodzi, odbył się 8 finał ogólnopolskiego Konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych. Organizowane przez Instytut Informatyki Wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej wydarzenie jest największym i najpoważniejszym przedsięwzięciem akademickim tego typu w Polsce. Jest to ogólnopolskie forum akademicko-biznesowe, które kompleksowo oraz systematycznie promuje i wspiera współpracę uczelni i firm z branży gier komputerowych. Oprócz kształcenia wykwalifikowanej kadry dla światowych potentatów z branży gier komputerowych, w których Wydział FTIMS Politechniki Łódzkiej ma już 13 letnie doświadczenie, konkurs oraz towarzysząca wydarzeniu konferencja Conference on Game Innovations, buduje współpracę w obszarze projektów naukowo-badawczych pomiędzy uczelniami, firmami i instytucjami kultury.

    Do półfinałów Konkursu zakwalifikowało się 28 zespołów (20 w kategorii Design i 8 w kategorii Development) z 10 uczelni w całej Polsce (Politechnika Łódzka, Politechnika Śląska, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, PWSZ w Skierniewicach, ASP w Łodzi, AfiB Vistula ZSP9 Łódź). Do ścisłego finału przeszły po 3 zespoły w każdej kategorii:

    W kategorii Development zwyciężył zespół Puzzles z Politechniki Łódzkiej z grą ZeroG w składzie: Artur Wróblewski, Bartłomiej Waradziński, Hubert Marcinkowski, Maciej Filochowski i Mikołaj Druszcz.

    Pozostałymi finalistami w kategorii Development zostały zespoły:

    • Mashed Potatoes reprezenujący Politechnikę Łódzką z grą Red Space w składzie Bogna Dudaczyk, Grzegorz Muszyński, Jakub Rogalski, Kamil Kozłowski i Karolina Drobnik
    • GRO-POL również z Politechniki Łódzkiej z grą Demensional Clash w składzie Bartłomiej Paszkowski, Maciej Michalski i Marcin Gniewisz

    W kategorii Design zwyciężył zespół OnionMilk z Zespołu Szkół Ponagimnazjalnych nr 9 z Łodzi z grą Pigeon Fight w składzie Maciej Nabiałczyk i Rafał Romanowicz.

    Pozostałymi finalistami w kategorii Design zostały zespoły:

    • Unicell Team reprezentujący Politechnikę Łódzką z grą Unicell Manager w składzie Igor Derbis, Mateusz Miągowski, Kamil Kozłowski i Jakub Rogalski
    • Swedish Kappa Pride z Politechniki Łódzkiej z grą Slam Jam w składzie Benjamin Almö Thorsell, Dennis Johansson, Nasir Hussein i Adam Zimny

    W uznaniu najwyższej jakości prezentowanych projektów 6 firm przyznało w konkursie wybranym zespołom nagrody specjalne:

    • Firma CI Games przyznała nagrodę specjalną dla zespołu Potatoes Without Hats z Politechniki Łódzkiej z grą Robot stole my hat w składzie Kamil Kozłowski, Jakub Rogalski, Karolina Drobnik i Bogna Dudaczyk.
    • Firma 11-bit studios przyznała nagrodę specjalną w kategorii „grałbym” dla zespołu OnionMilk z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 9 z Łodzi z grą Pigeon Fight w składzie: Maciej Nabiałczyk i Rafał Romanowicz.
    • Firma Platige Image przyznała nagrodę specjalną za „najlepszą kompozycję obrazu” dla zespołu Unicell Team z Politechniki Łódzkiej z grą Unicell Manager w składzie Igor Derbis, Mateusz Miągowski, Kamil Kozłowski i Jakub Rogalski.
    • Firma Techland przyznała nagrodę specjalną dla zespołu Dynamic Duo z Politechniki Łódzkiej z grą Multiversal Beatdown w składzie Hubert Marcinkowski i Artur Wróblewski.
    • Firma Teyon przyznała nagrodę specjalną dla zespołu Firline Games reprezentującego Politechnikę Wrocławską, z grą SAAAM w składzie Daniel Kończyk, Kacper Kowalczuk, Krzysztof Heldt, Marek Derkowski i Michał Antkiewicz.
    • Zakład Grafiki Komputerowej i Multimediów Instytutu Informatyki Politechniki Łódzkiej przyznał nagrodę specjalną za „najlepszy interfejs” dla zespołu Puzzles z Politechniki Łódzkiej z grą ZeroG w składzie Artur Wróblewski, Bartłomiej Waradziński, Hubert Marcinkowski, Maciej Filochowski i Mikołaj Druszcz.

    Sponsorzy i partnerzy konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych i Konferencji Conference on Game Innovations

    Złoty sponsor: 11 bit studios, SUPERHOT, Teyon
    Srebrny sponsor: ATGames, Techland, Platige Image, CI Games
    Brązowy sponsor: Nitreal Games, Aidem Media, Digital Dragons, CD Projekt RED, Festiwal Gier i Komiksu w Łodzi, Wastelands Interactive, Cherrypick Games, TomTom, cdp.pl, Klabater, Vivid Games, Efektpol, Robot Gentleman, Unit9, CreativeForge Games
    Partnerzy: promuje łódzkie, Coca Cola, Art_Inkubator, Centrum Multimedialne Politechniki Łódzkiej, Centrum Technologii Informatycznych, pizzaportal.pl, Browary łódzkie, 12stopni.pl, Dotconnect, Uniwersytet Łódzki
    Patronat honorowy: Marszałek Województwa Łódzkiego, Prezydent Miasta Łodzi, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Polskie Towarzystwo Informatyczne, Łódzki Klaster GameDev, Lodz ACM Chapter, Polskie Towarzystwo Badania Gier, Młodzi w Łodzi
    Patronat medialny: Gazeta Wyborcza, gram.pl, Głos Skierniewic i Okolicy, Studenckie Radio Żak, GRYOnline.pl


  • Wyróżnienie dla zespołu Unicell w konkursie University Students and Talent Show

    Zespół Unicell otrzymał wyróżnienie w konkursie University Students and Talent Show podczas konferencji Digital Dragons 2016, która odbyła się w Karkowie w dniach 16-17 maja 2016. W skład zespołu wchodzą studenci wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej: Kamil Kozłowski, Mateusz Miągowski i Jakub Rogalski oraz Igor Derbis z Wyższej Szkoły Informatyki i Umiejętności w Łodzi.
    W finale zaprezentowało się 11 studenckich zespołów z całej Polski, z czego aż 6 zespołów z Politechniki Łódzkiej: Dynamic Duo, Lore Corridos Development, Raisin', Robots Stole My Hat!, TeamWithoutRepo oraz Unicell.

  • Nasi studenci zwycięzcami konkursu Imagine Cup 2016 w kategorii Games

    Unicell zwycięzcy krajowych finałów konkursu Imagine Cup 2016 w kategorii Games

    Zespół Unicell zwyciężył w krajowych finałach konkursu Imagine Cup 2016 w kategorii Games - największego konkursu technologicznego kierowanego do studentów. Tym samym studenci Politechniki Łódzkiej zostali drużyną narodową i będą reprezentować Polskę w półfinałach światowych, które odbędą się online w maju.
    Do finałowej piątki konkursu w tej kategorii zakwalifikowały się jeszcze dwa zespoły z Politechniki Łódzkiej: TeamWithoutRepo oraz Raisin' zajmując odpowiednio miejsce trzecie, oraz czwarte.

    Unicell - projekt Unicell Menager

    Stworzony przez zwycięski zespół projekt - Unicell Manager - to gra mobilna z elementami edukacyjnymi, w której kontrolujemy organizm jednokomórkowy. Celem gry jest przeprowadzenie procesu ewolucji komórki poprzez zarządzenie jej wewnętrznymi strukturami. Złożone etapy tego proces takie jak: budowanie nowych organelli, trawienie pokarmu na molekuły czy składowanie owych molekuł, zostały przedstawione w przystępnej i ciekawej formie, dzięki czemu gra posiada silne walory edukacyjne, będąc jednocześnie doskonałą rozrywką. Unicell Manager oferuje wiele rozwiązań, które czynią każdą rozgrywkę zupełnie inną od poprzedniej. Znajdziemy tu między innymi system celów i nagród oraz karty kolekcjonerskie usprawniające nasze działania.

    W skład zespołu wchodzą studenci wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej: Kamil Kozłowski, Mateusz Miągowski i Jakub Rogalski oraz Igor Derbis z Wyższej Szkoły Informatyki i Umiejętności w Łodzi.

    TeamWithoutRepo - projekt Komo&Nik

    Projekt drużyny TeamWithoutRepo, która również znalazła się na podium konkursu, zajmując trzecie miejsce, to gra kooperacyjna Komo&Nik. Wcielamy się w niej w Komo i Nika – współczesnych Robin Hoodów, a naszym zadaniem jest odebrać niegodziwym bezprawnie nabyte przedmioty i przekazać je potrzebującym. Ze względu na gabaryty przedmiotów gracze muszą ze sobą ściśle współpracować przenosząc je, aby ich nie uszkodzić oraz nie zostać zauważonym przez przeciwników. W realizacji zadania pomagają nam zmysły Komo i Nika umożliwiające szybką identyfikację celów misji oraz obiektów mogących odwrócić uwagę rywala.

    W skład zespołu wchodzą: Dariusz Bartczak, Mikołaj Druszcz, Łukasz Sobczyk i Cezary Wojciechowski.

    Raisin' - projekt Nested

    Zespół Raisin', który w finałach konkursu zajął czwarte miejsce, stworzył grę Nested. Ich projekt umożliwia zdobywanie wiedzy w nowy sposób: grając uczy tworzyć gry. Wcielamy się tu w rolę Samanthy, uczennicy liceum, która sprawdza nowy sposób nauki poprzez umieszczenie uczniów w grze video. Naszym celem jest znalezienie odpowiedzi na każde pytanie początkującego twórcy gier. Tym samym projekt odpowiada na ukrytą potrzebę graczy, która streszcza się w pytaniu: „Jak właściwie działają gry?”.

    W skład zespołu wchodzą studenci wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej: Bartłomiej Dobrowolski, Jakub Dziedzic i Jakub Wujek oraz Mateusz Kaczoruk z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.

    Mentorem i opiekunem wszystkich zespołów jest dr inż. Jarosław Andrzejczak.

  • 9 drużyn w TOP30 konkursu Imagine Cup 2016

    Aż dziewięć zespołów studenckich z wydziału FTIMS naszej uczelni zakwalifikowało się do TOP30 konkursu Imagine Cup 2016 we wszystkich trzech kategoriach konkursowych.

    W kategorii Games:
    • DynamicDuo: Hubert Marcinkowski, Artur Wróblewski, mentor: Jarosław Andrzejczak
    • It Works For Me: Adrianna Bielak, Marcin Daszuta, Filip Rynkiewicz, Agnieszka Wróblewska, mentor: Jarosław Andrzejczak
    • Lore Corridor Developments: Arkadiusz Antonik, Łukasz Kołodziejczyk, Krzysztof Kubiak, Paula Pszczoła, mentor: Jarosław Andrzejczak
    • Raisin': Bartłomiej Dobrowolski, Jakub Dziedzic, Mateusz Kaczoruk (Katolicki Uniwersytet Lubelski), Jakub Wujek, mentor: Jarosław Andrzejczak
    • TeamWithoutRepo: Dariusz Bartczak, Mikołaj Druszcz, Łukasz Sobczyk, Cezary Wojciechowski, mentor: Jarosław Andrzejczak
    • Unicell: Igor Derbis (Wyższa Szkoła Informatyki i Umiejętności), Kamil Kozłowski, Mateusz Miągowski, Jakub Rogalski, mentor: Jarosław Andrzejczak
    • 12th Group: Damian Guziak, Adam Jakomulski (Uniwersytet Łódzki), Justyna Tyran, Jakub Urbański

    W kategorii Innovation:

    • EduDevs: Daniel Gaszewski, Jakub Kopania (Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna), Wiktoria Kozłowicz, Mateusz Wadas, mentor: Jarosław Andrzejczak

    W kategorii World Citizenship:

    • PAKKT: Tomasz Gabryelewicz, Konrad Jadwiszczak, Przemysław Masłowski, Aleksandra Pruszyńska, mentor: Kinga Kaleta


  • Polyglot jednym z pięciu najbardziej innowacyjnych projektów konkursu Microsoft Imagine Cup 2015

    System Polyglot zespołu EduDevs (w składzie: Daniel Gaszewski, Emil Pytka, Mateusz Wadas oraz mentor Jarosław Andrzejczak) została uznana, jako jeden z pięciu najbardziej innowacyjnych projektów w ramach konkursu Microsoft Imagine Cup 2015.
    Twórcy zostali docenieni również w ramach konkursu Smart City Challenge, którego celem było wyłonienie najlepszych projektów, pomagających rozwiązać problemy mieszkańców miast przy użyciu nowych technologii. Polyglot to aplikacja pomagająca w nauce języków obcych. Pozwala na tworzenie, przechowywanie i efektywne powtarzanie wyznaczonych zestawów leksykalnych. Projekt powstał w oparciu o widzę na temat procesów uczenia się, badań nad zapamiętywaniem informacji i doświadczenie poliglotów wykorzystujących nowe technologie w codziennej nauce.
    Film promocyjny aplikacji można obejrzeć na stronie: https://youtu.be/Dy6-Inko2r4
    Aplikacje można pobrać ze strony Microsoft Apps & Windows Store

  • Konkurs Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych 2011

    Trzecia edycja konkursu zespołowego tworzenia gier komputerowych miała swój finał 30 czerwca 2011 roku. W finale uczestniczyło 10 zespołów, które zaprezentowały wersje demonstracyjne gier komputerowych, zaprojektowanych i wykonanych według autorskich pomysłów. Konkurs odbywał się pod patronatem JM Rektora PŁ prof. dr. hab. inż. Stanisława Bieleckiego. Główną nagrodą w konkursie był puchar ufundowany prze JM Rektora PŁ oraz nagroda pieniężna ufundowana przez Polskie Towarzystwo Informatyczne. Sponsorem konkursu była również firma Teyon, która ufundowała nagrody rzeczowe.

    Jury podjęło decyzję o przyznaniu pierwszego miejsca i wręczeniu głównej nagrody dla zespołu „Undead Squad” w składzie: Krzysztof Tracz, Andrzej Dominowski, Piotr Wójcik, Łukasz Michalski i Bartosz Herman prezentującego grę pt. „Pyramiden”.

    W imieniu jury zostały przyznane również dodatkowe wyróżnienia:
    • zespołowi Redberry Games w składzie Kamil Zygmuntowicz, Tomasz Kłapsia, Marcin Jędrzejewski, Michał Turkowski, Daniel Dworak, Joanna Rapiejko za styl i klimat prezentowanej gry pt. „One-Eight-Seven”
    • zespołowi Hellwombats w składzie Damian Nowakowski, Adrian Lebioda, Tomasz Stark, Michał Binkowski, Anna Bartniak za spójność rozgrywki w zaprezentowanej grze pt. „Rise of the Fallen Lords”
    • zespołowi Pędzące imadła w składzie Mateusz Janczewski, Michał Chemijewski, Mateusz Kardas, Marcin Krasowski, Tomasz Dziuda za animacje i grafikę prezentowanej gry pt. „Przeklęta Krucjata”

    Jury konkursu liczyło 9 osób w tym 5 przedstawicieli branży gier komputerowych, jeden przedstawiciel Polskiego Towarzystwa Informatycznego i 3 przedstawicieli Instytutu Informatyki PŁ – organizatora konkursu.

    Skład jury:

    • Maciej Miąsik – jeden z „ojców” przemysłu gier komputerowych w Polsce, z blisko 20 letnim stażem w branży. Ma na swoim koncie tytuły, które przerodziły się w komercyjne sukcesy. Należą do nich „Electro Body”, „FireFight”, „Reah”, „Schizm”, „Schizm II”, „Sentinel”, gry z serii „Wiedźmin”. Obecnie pracuje w firmie one2tribe – jednym z liderów polskiego rynku w produkcji gier mobilnych i przeglądarkowych.
    • Artur Ganszyniec – główny projektant gier komputerowych z serii „Wiedźmin” pracujący od 2006 roku w firmie CD Projekt Red.
    • Michał Tadka – prezes firmy Teyon Software and Entertainment, krakowskiego producenta i wydawcy gier z nowo powstałym oddziałem w Łodzi. Firma wydała i wyprodukowała już ponad 60 komercyjnych tytułów na niemal wszystkie platformy technologiczne (Wii, PS, XBOX, i in.), wśród których niektóre (np.: Heavy Fire) utrzymują się od kilku miesięcy na 1 miejscu najlepiej sprzedających się tytułów.
    • Łukasz Majchrzak – dyrektor łódzkiego oddziału firmy Teyon.
    • Joanna Strzelecka – project manager i główny grafik w łódzkim oddziale firmy Teyon.
    • Andrzej Romanowski – sekretarz Polskiego Towarzystwa Informatycznego – oddział Łódzki i adiunkt w Katedrze Informatyki Stosowanej
    • Dominik Szajerman – adiunkt w Instytucie Informatyki PŁ
    • Jarosław Andrzejczak – asystent w Instytucie Informatyki PŁ
    • Adam Wojciechowski – adiunkt w Instytucie Informatyki PŁ

  • Student naszego wydziału najlepszym absolwentem Politechniki Łódzkiej w 2010 roku

    W dniu 17 maja 2011 r. został rozstrzygnięty konkurs na Najlepszego Absolwenta Politechniki Łódzkiej 2010 roku, w którym I miejsce otrzymał Pan mgr inż. Paweł Adamowicz z Instytutu Informatyki, Wydziału Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej. Nagrody zostały wręczone 23 maja br. na Uroczystym Posiedzeniu Senatu.

  • Nagroda dla najlepszego projektanta interfejsu trzeci rok z rzędu przyznana studentowi naszego wydziału!

    Już trzeci raz z rzędu nagrodę dla najlepszego projektanta interfejsu na konkursie Microsoft Imagine Cup otrzymuje student wydziału FTIMS z kierunku Informatyka (specjalność Grafika Komputerowa i Multimedia). Nagroda wręczana jest przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego od czterech lat, zatem zdobyliśmy wspomnianą nagrodę 3 z 4 możliwych razy!
    Nagrodę zdobyli:
    • Michał Orzełek - 2011
    • Magdalena Jonczyk - 2010
    • Jarosław Andrzejczak - 2009
    Sukces ten świadczy o wysokim poziomie naszych studentów jak i o profesjonalizmie i umiejętnościach kadry.

  • Konkurs Imagine Cup

    Imagine Cup jest największym na świecie konkursem technologicznym dla studentów, organizowanym przez firmę Microsoft w kilku kategoriach. Każda edycja składa się z kilku etapów, z których ostatni - finał światowy, rozstrzygany jest co roku w innym mieście świata. Drużyna fteams reprezentowała w tym konkursie Politechnikę Łódzką. Wszyscy jej członkowie pochodzili z kierunku informatyka Wydziału Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej.

    Rok 2011 – Projekt LifeCircle+ (Wydziały DMCS oraz FTIMS)

    Drużyna interdyscyplinarna - programiści z wydziału DMCS Politechniki Łódzkiej, grafik z wydziału FTIMS.

    Nagrody:
    • I miejsce na finałach krajowych konkursu w kategorii Software Design
    • Nagroda specjalna od Asseco Poland S.A. za mobilność oraz rozwiązanie w chmurze
    • Wyróżnienie dla najlepszego interfejsu aplikacji na finałach krajowych

    Skład zespołu:
    Dominik Dereń, Piotr Jaszczyk, Błażej Rybczyński, Michał Skuza (DMCS)
    Grafik: Michał Orzełek (FTIMS)
    Opiekun: Marcin Franc

    LifeCircle+ jest nowoczesnym systemem zaprojektowanym w celu usprawnienia procesów ratujących ludzkie życie.

    Proponowane rozwiązanie jest odpowiedzią na problemy, z jakimi borykają się centra krwiodawstwa, a są to między innymi:
    • Okresowe, bądź długotrwałe braki krwi o danym typie w banku krwi
    • Niska świadomość społeczna dotycząca tematyki krwiodawstwa
    • Zbyt mała ilość regularnych krwiodawców
    • Nieskuteczna promocja szlachetnej idei bycia krwiodawcą

    LifeCircle+ wykorzystuje aplikację mobilną, przeznaczoną dla masowych odbiorców, która zapewnia użytkownikowi stałe połączenie z najbliższym centrum krwiodawstwa i umożliwia natychmiastową reakcję w przypadku nagłego zapotrzebowania na krew do transfuzji.

    Promocja idei oddawania krwi realizowana jest poprzez informacje rozprzestrzeniające się za pomocą serwisów społecznościowych w celu połączenia ze sobą obecnych i przyszłych entuzjastów krwiodawstwa.

    Rok 2010 – Projekt interPeter

    Nagrody:
    • I miejsce na finałach krajowych konkursu w kategorii Software Design
    • Wyróżnienie dla najlepszego interfejsu aplikacji na finałach krajowych

    Skład zespołu:
    Grzegorz Glonek, Tomasz Ciejka, Jacek Pintera, Daniel Moliński
    Grafik: Magdalena Jonczyk
    Opiekun: dr inż. Jarosław Koszuk

    Projekt interPeter przygotowany w ramach konkursu jest tłumaczem języka migowego na tekst lub mowę oraz odwrotnie, tekstu na język migowy. Inspiracją do zajęcia się tym tematem były doświadczenia jednego z członków zespołu, Jacka Pintery, który miał okazję pracować jako opiekun na wyjazdach dzieci głuchoniemych, dzięki czemu poznał on część problemów komunikacyjnych z jakimi na co dzień muszą zmagać się osoby niesłyszące. interPeter tworzy wirtualny pomost pomiędzy ludźmi słyszącymi, żyjącymi w świecie dźwięków, i osobami głuchoniemymi, które zostały zmuszone do życia w ciszy, gdyż umożliwia porozumiewanie się w najbardziej naturalny dla nich sposób.

    interPeter może być wykorzystywany w wielu sytuacjach i miejscach, poczynając od urzędów, poprzez zakłady opieki zdrowotnej, aż do sklepów i centrów rozrywki. Dwa małe ekrany i tania kamera internetowa podłączone do typowego komputera to wszystko, co jest potrzebne, aby móc korzystać z systemu. Na ekranie przeznaczonym dla osoby niesłyszącej widoczne jest, w postaci gestów języka migowego, tłumaczenie wypowiedzi osoby słyszącej. W tym samym czasie kamery śledzą ruch dłoni osoby niesłyszącej, a system tłumaczy gesty na tekst.

    Drużyna zajęła pierwsze miejsce w kategorii Projektowanie Oprogramowania, dzięki czemu miała możliwość reprezentowania Polski na finałach światowych konkursu.

    Rok 2009 – Projekt Eduko

    Nagrody:
    • II miejsce na finałach światowych konkursu w kategorii Software Design - Interoperability Award (Kair, Egipt)
    • Wyróżnienie dla najlepszego interfejsu aplikacji na finałach krajowych
    • Wyróżnienie za najlepszy projekt interoperacyjny na finałach krajowych
    • IV miejsce na finałach krajowych konkursu w kategorii Software Design

    Skład zespołu:
    Krzysztof Szokal-Egird, Grzegorz Glonek, Tomasz Ciejka, Jacek Pintera
    Grafik: Jarosław Andrzejczak
    Opiekun: dr inż. Jarosław Koszuk

    Projekt Eduko przygotowany przez zespół jest rozbudowanym systemem e-learningowym. Całe rozwiązanie składa się z wielu aplikacji, a wśród nich znajdziemy wirtualną tablicę opartą o Nintendo Wii Remote Controler, co znacznie redukuje koszt przy zachowaniu tych samych funkcjonalności. Pozwala to na prowadzenie lekcji przez internet z taką samą łatwością, jak tradycyjnych lekcji w sali wykładowej.

    Innym elementem tego rozwiązania jest dystrybucja materiałów edukacyjnych za pomocą specjalnie zmodyfikowanych wiadomości MMS i SMS. Dzięki temu system jest w stanie każdemu uczniowi dostarczyć jednorazowo 15 stron materiałów bez żadnych kosztów ze strony ucznia. W całym rozwiązaniu wykorzystano ponad 25 różnych technologii i różnych platform, zarówno takich, które istnieją na rynku już wiele lat (np. SMS/MMS), jak i takich, które dopiero miały mieć swoją premierę.

    Drużyna w 2009 roku zajęła IV miejsce na finałach krajowych konkursu, jednak z uwagi na różnorodność zastosowanych technologii startowała również w innej kategorii -Software Design: Interoperability Award. Do finałów w Kairze zostały zakwalifikowane w tej kategorii jedynie trzy drużyny z całego świata. Polacy konkurowali z drużynami z Jordanii i Brazylii.

    Rok 2008 – Projekt Etrip

    Nagroda:
    III miejsce na finałach krajowych konkursu w kategorii Software Design

    Skład zespołu: Krzysztof Szokal-Egird, Grzegorz Glonek, Dariusz Krukowski, Jacek Pintera
    Grafik: Jarosław Andrzejczak
    Opiekun: dr inż. Jarosław Koszuk

    Rozwiązanie, które przedstawił zespół to aplikacja mobilna na urządzenia typu PocketPC, która w łatwy i wygodny sposób pomaga korzystać ze środków Komunikacji Miejskiej. Ideą rozwiązania jest to, by zachęcić kierowców samochodów osobowych, do pozostawienia ich w domach i wykorzystania tramwajów i autobusów do poruszania się po mieście. System bazując na technologii GPS działa podobnie jak nawigacja satelitarna w samochodach osobowych. Wprowadzając punkt startu i punkt docelowy, aplikacja wygeneruje plan podróży, który w dynamiczny i prosty sposób poprowadzi użytkownika przez miasto.

    Oprogramowanie może się w przyszłości okazać szczególnie użyteczne dla przedsiębiorstw komunikacji miejskiej i miast poszukujących rozwiązań zachęcających do ograniczenia ruchu kołowego w centrach. Gromadzone na bieżąco informacje o położeniu środków transportu oraz ich prędkości poruszania pozwalają systemowi na ocenę aktualnej sytuacji na drogach, a integracja systemu z Centrum Powiadamiania Ratunkowego pozwala obserwować wszelkie utrudnienia związane z wypadkami oraz awariami, tak więc użytkownik zawsze informowany jest o optymalnej i bezpiecznej trasie podróży.
  • Rok 2005 – Projekt Intelligent game

    Nagrody:
    • III miejsce w finałach światowych konkursu (Yokohama, Japonia) w kategorii Visual Gaming
    • I miejsce w finałach krajowych konkursu w kategorii Visual Gaming

    Skład zespołu: Przemysław Makosiej, Rafał Gliszczyński
    Opiekun: dr inż. Zbigniew Filutowicz

    Hasło konkursu:
    Technologie, które ułatwiają pokonywanie barier (Imagine a world where technology dissolves the boundaries between us).
    Projekt: Sztuczna inteligencja dla gracza w prostej grze strategicznej czasu rzeczywistego.

    Rok 2004 - Projekt Intelligent Web Browser

    Nagroda:
    IV miejsce w finałach krajowych konkursu w kategorii Software Design

    Skład zespołu: Przemysław Makosiej, Krzysztof Malinowski
    Opiekun: dr inż. Zbigniew Filutowicz

    Hasło konkursu: Technologie, które ułatwiają życie (Imagine a world where smart technology makes everyday life easier)
    Projekt: Intelligent Web Browser to zaawansowany systemem usprawniający przeglądanie witryn internetowych. Pozwala użytkownikom szybciej dotrzeć do interesujących informacji wykorzystując doświadczenie innych podobnych im internautów.

  • DROSTORAMA - wystawa prac studentów Grafiki Komputerowej i Multimediów w Galerii BiblioArt

    Prezentowane na wystawie prace zostały przygotowane przez studentów Grafiki Komputerowej i Multimediów w ramach przedmiotu: Komputery w mediach prowadzonego przez Rafała Szrajbera z Instytutu Informatyki, PŁ. Prezentowane prace łączą w sobie panoramy zdjęciowe, ukazujące inne spojrzenie na otaczająca nas przestrzeń oraz prace gdzie zastosowano efekt Droste czyli rodzaj rekurencyjnego obrazu. Nazwa tego efektu została wymyślona przez Nico Scheepmakera pod koniec lat 70-tych i pochodzi od Droste, holenderskiej marki gorącej czekolady, na której opakowaniu zamieszczony był wizerunek pielęgniarki niosącej tacę z filiżanką i pudełkiem kakao tej właśnie marki.

    Wernisaż wystawy, który odbył się 22 października 2009 połączony był z pokazem multimedialnym.

    Plakat wystawy

    Plakat
 
1
Wyświetl tylko temat 1
Instytut Informatyki, Politechnika Łódzka
al. Politechniki 8, 93-590 Łódź, Polska

Telefon: (+48 42) 631-27-96, (+48 42) 631-39-54
e-mail: office@ics.p.lodz.pl

Adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-77859-99877-ERVVB-29